Нов Метод Спасява от Болки в Коляното

Днес ще се спра на болките в колянната става
породени от артрозни изменения в нея (т.н. шипове)
Артрозата е най-честото ставно заболяване при човек,
като гонартрозата е най-честата артроза..

Статия

Предполага се, че около 40% от лицата навършили 75 години имат

артроза на колянната става. Самото заболяване може да се раздели на две големи групи – първична (идиопатична) и вторична форма. Разликата между двете е, че за първата не можем да посочим конкретна причина, а за втората можем, примерно състояние след фрактура, някои болести на обмяната, отстраняване на менискус в миналото, нестабилност на ставните връзки, вътреставно поставяне на кортикостероиди.

Какви са причините?

Причина за развитието могат да бъдат ендогенни – генетична предразположеност, пол, възраст, етнос и следменопаузни промени. Екзогенни са травма, свръхтегло, резекции в ставата, тютюнопушене прием на алкохол, характер на работата (коленичене).

Гонартрозата се изразява с дегенеративни промени на ставния хрущял, склерозиране на костите, образуване на остеофити (шипове) и костни кистички. -всичко това довежда до намаляване на разстоянието между бедрената кост и големия пищял (ясно видимо на рентгеновата снимка в публикацията), болка при движение и покой, вътреставен и околоставен оток, ограничение на движението и изкривяване на крака

Най-често краката се изкривяват навътре О-Байн (варус), но
при някои хора се изкривяват навън Х-Байн (валгус)
Лечебните възможности са много богати и включват
както неоперативни, така и оперативни методи. Към неоперативните методи се включва различни видове
медикаментозна терапия, физиотерапевтични и
рехабилитационни процедури, вискосуплименцията, поддържащи ортези. Оперативно – лечебните възможности са много богати и включват както неоперативни, така и оперативни методи. Оперативно е възможно артроскопското лечение, коригиращите остеотомии на големия пищял, ендопротезирането на ставата (частично или тотално)

В последните 5 години скорост набира нов метод, при
който се оперира върху по-малката кост на подбедрицата,ца именно малкия пищял. До момента литературата дава
превалиращо отлични и много добри резултати при
пациенти в средна и напреднала възраст, с всички
степени на гонартрозата. Важно е да се отбележи, че
предложената процедура е запазена САМО за О-Байн
деформацията (която както писах по-горе е по-честата)
Важните моменти от медицинско и финансово естество
при процедурата са:

• Повечето пациенти изпитват облекчение на болката веднага
  • Бързина на възстановяване след операцията Оперативното лечение трае ЗО мин. Ходенето без помощни средства е възможно в деня на операцията.
  • Престоя в болницата може да бъде по-малко от 24 часа при това без да се поемат излишни рискове.
  • Колянната става остава незасегната, тоест се избягва усложнения свързани с нея.
  • Не се използват никакви консумативи - лечението се поема от клиничната пътека и няма никакво доплащане
  • Редките описани усложнения са временни, и са свързани предимно с тръпнене на ходилото.
  • До момента няма описан случай на потенциално животозастрашаващото усложнение белодробна тромбоемболия
  • Могат да се лекуват както пациенти с първична гонартроза, така и пациенти с вторична.
  • Предхождаща артроскопия не е противопоказание

Надявам се да събудя интереса ви към тази процедура !
Запазете час за консултация на 0888 444443