Бунионет

Най-честата причина за бунионетите са лошите обувки, които оказват натиск върху структурата на стъпалото. Обувките с тесни пръсти могат да причинят бунионети и поради тази причина състоянието е по-вероятно да се развие при жените, отколкото при мъжете. Освен това, някои хора имат наследствена склонност да образуват бунионети.

Какво е бунионет?

Така нареченият "Шивашки бунион" (Tailor's bunion) е подобен на нормалния бунион, но на различно място. Намира се от външната страна на крака в основата на малкия пръст. Бунионетът е костелива подутина,която често първоначално е малка, но с времето тя става по голяма. Може да бъде зачервена и болезнена. Състоянието на бунионета се влошава ако носите неподходящи обувки,или не му обърнете внимание на време.

Симптоми

Симптомите на бунионета включват зачервяване, подуване и болка в мястото на подутината. Тези симптоми се появяват, когато носите обувки, които се търкат срещу бунионета, дразнят меките тъкани под кожата и предизвикват възпаление.

Диагноза

Диагнозирането,най-често се случва от самите пациенти, тъй като бунионета е визуално очевиден. Важното в такъв случаи е да се обърне внимание и да се консултирате с лекар възможно най-скоро. Отлагането на такъв вид проблеми води единствено до по-голям дискомфорт и усложнение на състоянието на бунионета.

Бунионетите са известни още като шивашки бунионети, защото преди години шивачите са седяли с кръстосани крака по цял ден, оказвайки натиск отстрани на крака. Днес натискът от лошите обувки са често срещана причина за бунионетите, както и наследствените проблеми с костната структура. Има най-различни нехирургични възможности за лечение на бунионети. Ако подобно лечение не успее, може да се наложи операция.